Autor
Wiadomość

Ren

Karma: 14.5

Użytkownik

@Nero , chociaż w sumie bardziej ForAiur

Jak dla mnie - tempo walk bardzo wolne, nie wiem czy to wina neta czy po prostu różnica poziomów między Tobą a ForAiurem(widać, że się nie namęczyłeś).

Co do ForAiura to widać, że jeszcze długa droga przed nim i po prostu musi dużo grać. Potrzebuje jakiegoś mentora znającego jego postacie, który poukładałby mu grę i wytknął błędy "na żywo". Poza tym brak movementu - zarówno backdash cancela jak i podejmowania sidestepa/sidewalka bardzo upraszcza jego grę z perspektywy przeciwnika. W walce nie widziałem też rzutów (?).

Ogólnie problemem słabszych/początkujących Graczy jest to, że zazwyczaj robią jakiś cios "bo jest dobry" a nie myślą dlaczego w danej, konkretnej sytuacji go zrobili i co robić dalej.

W walkach z ForAiurem jest tego dużo ale podam tylko jeden przykład:

W jednej z rund trafił 1,4 Brucem po czym zrobił kolejne 1,4 oczywiście na blok. Kombinacja sama w sobie jest dobra - zaczyna się od 10klatkowego puncha i daje +7 na hicie. Pytanie tylko jaki jest sens robić to po raz kolejny, skoro przeciętny/dobry Gracz mając aż 7 klatek straty, będzie na 99% stał i blokował a na bloku kolejne 1,4 ma już -4. 

7 klatek przewagi to dużo, dobry Gracz Brucem ma sporo opcji, np:

- rzut - ponieważ mając taką przewagę przeciwnik nie może go np. wyhopkickować

- jeśli gramy z idiotą - frame trap z wybitką na counter lub normal hicie- w przypadku bruca wystarczy samo 4 (nieprzerywalne) ,b+2 (nie wiem jak w klatkach) lub f+3 (przegra tylko z punchami ale jest na mid), ewentualnie d/f+2, które też jest nieprzerywalne ale karalne dość mocno u tej postaci, więc nie warto próbować bo generalnie przy tak dużej przewadze i tak spodziewamy się bloku (chyba że gramy z idiotą lub online trollem który czeka tylko na taką okazję do odpalenia d+3+4 Lili albo db+1+2 heniem).

- low poke, który przy tak dużej przewadze przeciwnik powinien przyjąć, blokując górą, zwłaszcza przeciwko postaci która ma hopkicka i d/f+2 wybijające kucających. Po trafionym low poke raczej mamy przewagę więc dalej atak lub sidestep/sidewalk jeśli mamy niewielką stratę.

- jeśli przeciwnik stoi i blokuje to poza rzutami można spróbować 50/50 z cd lub po d/f+4 z postawy

To jest podstawa podstaw (ja nie gram nawet brucem), proces myślowy przez który każdy przeciętny/dobry Gracz przechodzi u każdej postaci. Niestety, większość tutoriali kończy się na "1,4 - dobry cios, + cośtam na hicie, uwaga bo high" lol.  Ostatnio Aris ponagrywał trochę poradników z takimi właśnie podstawami, warto obejrzeć. 


Tekken and characters are © Namco Bandai games. TekkenPRO.pl is an unnoficial fansite - made for fun!