Feng, przez jednych lubiany, przez drugich znienawidzony. Moim zdaniem jest mocną, potrafiącą zaskoczyć przeciwnika postacią. Widowiskowe juggle, dość proste w wykonaniu nie są jego jedynym atutem… przejdźmy do konkretów:

Ciosy do swobodnego zadawania(bezpieczne):

1,2 – standardowa bezpieczna zagrywka, którą posiada większość postaci, bez straty na bloku, po hicie (+8)
1,3 – również bezpieczne jak 1,1 , strata na bloku (-6), ale  po hicie (+5)
d/f+1 –szybki, również bezpieczny, lecz w odróżnieniu do ww. jest na mid, więc spokojnie wchodzi na schylonego przeciwnika
d/b+3 – dobry na start, na 99% wchodzi, chyba że przeciwnik odruchowo dość często kuca, po tym mamy WS, czyli w zależności co chcemy to wybieramy, bezpieczne jest 1,2, przy bloku tracimy (-10) czyli co najwyżej dostaniemy szybką karę, chyba że wklepiemy 

d+1, oraz WS+4 (11) na bloku tracimy (-7) czyli nic nam nie grozi… poza grabem

f+1+2 – dosyć wolna zagrywka, na bloku nic nie tracimy i mamy postawę Back Turn(BT), po hicie przeciwnik pada,
b+3+4,4 – wolne(46) stosujemy tylko uwzględniając odpowiednią odległość, wchodzi na mid, warto stosować na leżącego przeciwnika, na bloku tracimy(-7~-4), ale mamy WS, czyli WS+4, ew. WS+1
3~4– jak wyżej, tylko z dystansu, trzymając ‘b’ przechodzimy do BT, nie kończymy, większość wie że kończy się podcinką, więc trzymając ‘b’ dezorientujemy przeciwnika 
qcf+1 – dość wolne(24), warto stosować na leżącego przeciwnika
f/u +2 – skuteczne zagranie(17) ,na bloku  -10, przy czym mamy  SS, czyli omijamy wybitki 

Czas na postawy, do bezpiecznych zagrywek jeszcze wrócę, przy okazji opisując postawy:
Kenpo step(KNP) czyli b+3+4, czyli krok w tył, skuteczna zagrywka na lubiących  spam przeciwników, fakt wielu ciosów nie omija, ale większość wybitek, co jest dobre na początek rundy. Można kombinować z tą postawą trzymając kierunki w przeciwną stronę do ruchu, co potrafi zaskoczyć. Oczywiście podczas całych manewrów postawą mamy reversal na mid i high z wyjątkiem wybitek
Back Turn(BT), po tym mamy wachlarz kombinacji, bezpieczne jest 1(12), lecz nie wiele zabiera dmg; warto pokusić się na podcinkę d+3 po której mamy juggla, jest to ryzykowne zagranie, duża strata na bloku(-15), sporo postaci ma wybitkę z WS więc możemy nadziać się na juggla; warto również wklepać 1+2(16) na bloku(-5) i po tym d+3, lub chwyt 1+4

Przejścia do BT : 
SS+2, :::  1,1,2~B :::  f+ 4~B ::: 3~4~B ::: f+1+2 ::: 3,3,4~B :::1,4,2~B ::: b+3,4

Zagrywki przy ścianie po odbiciu przeciwnika:
F+2,1,2 – stosujemy tylko przy ścianie, na bloku -25, więc w razie bloku przeciwnik robi z nami co chcę;
b/d+2,2,2 – można stosować również w stójce, ale większość graczy to zna i łatwo zblokować, na bloku -8, czyli dosyć bezpiecznie, prawdziwa moc tego combo jest przy ścianie, wchodzą 3 ciosy i mamy Baunda co jest nie zbędne w Tagu;
f+1+2 – warto stosować również przy ścianie, mamy BT, walimy 1+2 x2 wchodzi i mamy nadal BT, czyli dla przeciwnika loteria 50/50 albo podcinka albo 1+2;
b+2,3,4,2 – jedno z niewielu combo Fenga, używać z rozwagą, starter czyli b+2(17), czyli lepiej porwać się na wybitkę z taką stratą, ale przy ścianie można spokojnie stosować
Wybitki, oraz JUG startery:
u/f+4 – standardowy „hopkick”(15) na bloku -12, czyli będzie kara, stosujemy z umiarem,
f+3,4 – silny „jug” starter, dość wolny dlatego najlepiej nie nadużywać, dobrze stosować przy zmianie zawodnika przez przeciwnika, na bloku -16;
qcf+3- podobnie jak WS+3(17), na bloku -12, jak wyżej;
SS+4 – wolna podcinka(30) na bloku -31, ale w odróżnieniu do ww. wchodzi na low
b/d+4 –klasyczna podcinka(28) na bloku -25

Karanie:
1,2 –standard dla większości postaci, najbezpieczniejsza pewna zagrywka;
b+1  - również szybkie(10) na CH przeciwnik upada;
b+1+2 – lubiany przez graczy bark w odróżnieniu do ww. ma (13) i na bloku już nie taki bezpieczny -25, ale znając stratę jaką poniósł przeciwnik można stosować

Juggle:
u/f+4;  d/f+1;   d/f+1;  f+4,3;  d+3,2;
f+3,4;  d/f+1;  d/f+1;  f+4,3;  d+3,2;
f+3,4;  d/f+1;  d/f+1;  f+4,3;  f,f+4,3; b+1+2(ew.4~3; d+2);
b/d+4;  2~1(auto TAG), jeśli solo  to  f+3,4;  b+1+2; 
SS+4;  WS+1;  d/f+1;  b/d+1+2;  f+3,4; b+1+2;  
SS+4;  WS+1;  d/f+1;  b/d+1+2;  f,f+4,3 ; b+1+2;

Komentarze

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze
Informacje
Feng w TTT2 - Poradnik od Krzycha
Autor: Młody
Reputacja 328.1
Dodany dnia 03-03-2015 23:10
Wyświetleń: 679
Oceny 0
Ilość głosów: 0

Tagi


Tekken and characters are © Namco Bandai games. TekkenPRO.pl is an unnoficial fansite - made for fun!